18 november 2016

19-11-2016 17:11

Santiago de Compostela - Hemiksem.

Terug naar huis vandaag. Het lange wachten en inchecken in de luchthaven. Het vertrekken in Compostela, de laatste indrukken opdoen van een mooie stad. Het is niet gemakkelijk. Het is nu echt voorbij de lange trip en het einde nadert. Terug naar de harde realiteit. Ik weet niet goed wat ik er momenteel van moet verwachten maar ik probeer mezelf niet naar beneden te halen of de moed te laten zakken. Dat heb ik wel geleerd tijdens mijn lange tocht. Het was dus emotioneel, ik heb veel gelachen en heb veel genoten. Soms frustraties en kwaadheid met momenten maar eigenlijk vrij weinig. Het kan ook niet blijven duren de tocht. Eens moest er een einde aan komen. Het was mooi geweest maar nu met mijn nieuwe ervaringen en gedachten aan mijn deel drie van mijn camino beginnen. Deel een was België en Frankrijk. Deel twee was Spanje en dus nu mijn deel drie terug thuis. Misschien doe ik de tocht nog wel eens terug langs een andere route maar dat is maar een idee voorlopig. Nu terug werk zoeken en terug gewoon worden thuis. dat is mijn prioriteit. k sta nog altijd versteld van mezelf wat de camino met mij gedaan heeft. Ik ben fysiek en mentaal sterker en dit zonder medicatie en dat vind ik wel straf. Ik heb er ergens wel een goed gevoel bij dat ik veel zal meenemen van wat ik heb opgedaan. Ik wil ook iedereen bedanken om mijn blog te volgen en voor de steun die ik gekregen heb. Dat apprecieer ik wel. Bij deze eindigt ook mijn blog.

Bedankt allemaal!