Dag 141

19-11-2016 15:31

O Pedruzo - Santiago de Compostella: 19,5km = 2291,2km.

10 november 2016.

Zeer emotioneel zoals verwacht. Aangekomen aan de kathedraal van Santiago ben ik even ingestort. Het besef dat het gedaan is, het besef dat ik bijna 2300 kilometer heb gewandelt, al die mooie en moeilijke momenten die ik heb meegemaakt en al die mooie mensen die ik heb leren kennen en de stuen die ik van iedereen heb gekregen... Het is moeilijk om te vatten als je het niet zelf hebt gedaan denk ik. Het was zeker de moeite waard en ik heb veel over mezelf geleerd. Iedereen zou dit moeten doen en hoe langer de tocht duurt hoe sterker je er uitkomt. 4 maanden, 2 weken en drie dagen heeft het geduurt en ik ben bijna 20 kilogram afgevallen. Geen medicatie meer want dat heb ik afgebouwd en ben er op eigen houtje mee gestopt na een maand en een half en voel me ondanks emotionele en moeilijke momenten fysiek en mentaal sterker. Vanaf morgen is het wndlen gedaan en dat zal wel even wennen worden. Maar dat zien we morgen dan wel weer.